Jak probíhá repase baterie
Abychom mohli přistoupit k samotné repasi, musíme nejprve baterii odborně rozebrat a vyjmout původní články s připojovacím terminálem a ochrannými prvky (obr. 1).
obrázek 1 - odborné rozebrání původní baterie
Po vyjmutí baterie si pečlivě zakreslíme jejich rozmístění a zapojení, abychom z nových článků mohli vytvořit novou sadu baterií a připravit k bodovému sváření profesionální bodovačkou. (obr. 2)
obrázek 2 - vytvoření baterie z nových článků dle zaznamenané předlohy
Následuje spojení jednotlivých článků dle původního schématu. K tomu se využívá speciálních kovových pásků (používáme prakticky čistý nikl používaný i v originálních bateriích, byť je výrazně dražší než ocelový plech), které se bodovačkou spojí s články. Použitím bodovačky vznikne pevný kvalitní spoj schopný přenášet odebíraný proud. Bodovačka je šetrná ke článkům - nevytváří množství tepla, které by přehřívalo (a tím i ničilo) články.
Jsou spojeny všechny potřebné články, nasazen a připojen terminál.
Varování: Z tohoto důvodu nedoporučujeme podomácku vytváření baterií pomocí pájení - jednak ničíte články, ale především takovýto nekvalitní spoj může být do budoucna nebezpečný. Akumulátory dodávají vysoké proudy v desítkách ampér a v kombinaci s přechodovými odpory může dojít k přehřátí baterie - hrozí riziko zranění či materiální škody. Repasi baterií svěřte vždy do rukou odborníků!
obrázek 3 - bodové sváření, spojení v baterii
Po připojení terminálu zbývá připevnit bezpečnostní ochranná čidla a baterii naposledy opticky zkontrolovat, zda je vše v pořádku. Následuje kompletace do původního obalu a její proměření a ověření funkčnosti.
obrázek 4 - Sestavení finálního aku-bloku a detail ochranných prvků